Saturday, November 25, 2006

Clashes at Tehran Polytechnic

Three students from Amir Kabir university, Abbas Hakimzadeh, Ali Azizi and Majid Tavakoli, staged a sit in at the university entrance today. They were protesting at the decision to ban them from continuing their education. The three are involved with student publications which have been critical of the university management and President Ahmadi-Nejad's government. Their criticisms have resulted in the decision to
ban them from studying at the university.

The campus security threatened to forcefully remove the three students and this resulted in a spontaneous human chain by other students to protect the three. Campus marshals tried to break up the gathering by physically attacking the 200 students who had formed the human chain. One injured student was taken to hospital.



7 comments:

Rosemary Welch said...

This happened in the UK? That bastion of free speech? How? What in the world is happening?

Thank you for keeping us up to date on the news. You have a great week.

Anonymous said...

عطش قدرت آخوندها سيری ناپذير است. هرچه بيشتر سرکوب کنند بيشتر در گرداب سرکوبگری و استبداد غرق می شوند. آخوندی که مملکتداری نداند و از فهم و شعور بری باشد و لياقت نشناسد و به چپاول بيت المال مشغول باشد، غير از سرکوب دانشجو و کارگر و فرهنگی و زن و جوان چاره ای نشناسد. هرجا صدای اعتراضی بلند شود دستگاه سرکوب رژيم دست به کار می شود. جمهوری فاشيستی اسلامی به خوبی می داند که سرانجام به دست همين جوانان دانشجو از پای در خواهد آمد. گويا مانند فرعون مصر خواب ديده است که کودکی به دنيا می آيد و بساط ظلم وی را بر خواهد چيد. ولی جمهوری اسلامی بسيار نادان است و نمی داند که جمعيت جوان کشور را که نمی توان تا ابد سرکوب کرد. و روزی که سيل جوش و خروش جوانان به حرکت درآيد...ـ

Anonymous said...

A disgrace! I am a mature student studying ME politics (postgrad) at university here in the UK and it shames me that this kind of activity isn't more widely reported.

Keep up the good work, I really enjoy your blog, and hopefully one day we will see a democratic Iran (Persia)

Anonymous said...

سپ بلاتر، رييس فدراسيون بين المللی فوتبال در دبی به مقام های فوتبال



ايران هشدار داد که اگر تا دوازدهم ماه دسامبر .............

Anonymous said...

متاسفانه این گونه برخوردها با دانشجویان و دگراندیشان اولین و آخرین برخورد نبوده و نخواهد بود. بعد از انقلاب به اصطلاح فرهنگی جمع کثیری از دانشجویان و اساتید از تحصیل و تدریس منع شدند و این روند همچنان ادامه داشت و از طریق اداره حراست و گزینش-دو نهاد امنیتی وزارت اطلاعات در آموزش و پرورش-داوطلبان ورود به دانشگاهها را مورد تفتیش عقاید قرار می دادند وغیر از خود داوطلب حتی اگر خویشاوندان او هم دگراندیش بودند و باب طبع حکومت نبودند، با وجود قبولی در دانشگاه، از ورود به دانشگاه منع می شدند. شاید بعضی از هموطنان این را قبول نداشته باشند، ولی واقعیت دارد. به این دلیل که آن موقع سیاست ممانعت از ورود این قشر از جامعه در برخی از مناطق ایران از قبیل کردستان با حساسیت بیشتری انجام می شد و جمع کثیری از جوانان کرد از ادامه تحصیل منع شدند و حالا با گسترده شدن جنبش دانشجویی در سایه فناوری اطلاعات از قبیل انترنت، کوچکترین برخوردی با دانشجویان و مردم در تمام دنیا منعکس خواهد شد و ننگی دیگر بر ننگهای تشنگان قدرت خواهد افزود.جنبش دانشجویان ایران شاخه کردستان ضمن ابراز همدردی باخانواده های آقای عفارزاده،مشکات رادو شفیع رضایی، عملکرد تشنگان قدرت و برخورد با دانشجویان رامحکوم نموده و از مراجع دفاع از حقوق بشر در زمینه رفع موانع و مشکلات و تهدید دانشجویان یاری می طلبد. چرا باید یک دانشجو به دست یک بسیجی کشته شود؟ یا چرا باید دو دانشجو دچار سکته قلبی شوند و بمیرند؟ واقعاًسکته قلبی در سنین جوانی و در قرن بیست و یکم برای تشنگان قدرت و دولت مهرورزی آقای احمدی نژاد شرم آور است.اینها نشانه فشار و محدویت فراوان برای دانشجویان و جوانان ایران زمین و عدم توجه به بهداشت روانی دانشجویان است و...؟
ریبوار رحمانی
دبیر جنبش شاخه کردستان دانشجویان ایران
06/09/1385

Bahramerad said...

How many more new generations of Persians are to be destroyed by the hands of this evil mafia before we rise up and say ENOUGH IS ENOUGH.
They have closed down the universities, they have killed the innocent students inside and outside the university. They have decimated the teaching profession and destroyed the Persian culture and Persia's proud self esteem.
Those who in the early years of this evil system help them in these bloody deeds by instigating and collaborating with them are as much guilty in this crime as those whose hands are red with this stain.
Those of the last generations, be it the so called revolutionary who started this mess and brought about this mayhem and the later ones who by working in this system and filling their pockets with the proceeds of this tainted existence are now the very people who are being attacked by this evil system.
The so called reformist are now in the same shit as much as we have all been in the last 28 years.
The collaborators of the last 28 years have to reflect on their deeds and weep for their children being killed one by one in the universities by the Basijes or by the hidden hands of drugs and prostitution's created AIDS.
Who will save this nation from the hands of lairs and criminals?
Who will change the tide?

Anonymous said...

Dorood bar Shoam Mr.Azarmehr

بله دوستان حکومت همه چیز را میداند و در جستجوی راههای تضمین بقاست که یکی از آنها بمب اتم است ولی میداند برای اینکه بر ایران حاکم بماند باید آشوب آفرینی کندو جنگی را براه اندازد تا هم یک سرکوب شدیدتر و کشتار زندانیان سیاسی را صورت دهد و هم برای سالیان مغز نسل جدید را با خشونت و جنگ آشنا سازد و برای سالها خوراک تبلیغات بیابد . باید هوشیار بود و از هم اکنون مردم را از راه رسانه های گوناگون به این طرح حکومت برای بقا یعنی جنگ آفرینی آگاهی داد